צימרים לחרדים – מה חשוב לדעת לפני שמזמינים?

מאת: צוות התוכן של צימרטופ23-04-2017
צימרים לחרדים – מה חשוב לדעת לפני שמזמינים?

התפתחות ענף הצימרים והיכולת להתאים אותו לכל העדפה, טעם וצורת חיים הובילה גם להקמת מתחמי צימרים לחרדים ולציבור הדתי, העומדים בקריטריונים קפדניים לאירוח הטוב והעשיר ביותר. "נופש כשר" כפי שמכונה בענף התיירות הוא דרישה הולכת וגוברת לאו דווקא בקרב זוגות ומשפחות מן המגזר החרדי אלא בקרב כל מי שמעדיף לקיים את חופשתו באורח סולידי, צנוע ובתנאים מתאימים לקיום ושמירה על המצוות.


מה בעצם מחפשים הנופשים?


מרבית המחפשים צימרים לחרדים מעדיפים שחופשתם תהיה במקום שקט ומטופח הנמצא בסביבה השומרת על השבת וכן קרובה לבית הכנסת הקרוב הנמצא ביישוב. בנקודה זו חשוב לציין כי בכל ישוב באזורי הצפון קיים בית כנסת אך היות ומושבים רבים נותרו בעלי שטחים חקלאיים נרחבים – יש לוודא את מרחק ההליכה מהצימר, שכן לא כל מתחם צימרים לדתיים בצפון אכן ממוקם בדיוק בסמוך. פרמטר חשוב נוסף הוא כמובן גודל החדרים והיכולת לאכלס בהם מספר רב של נופשים. צימרים למשפחות גדולות יוכלו להתאים במיוחד לציבור החרדי והם כוללים מרחב פנימי גדול, חדרי שינה לילדים ואפשרות להנחת מזרונים נוספים ללינה בחלל הצימר.

צימרים לחרדים מתאפיינים באבזור עשיר יותר מהרגיל ואמורים להכיל את כל הדרוש לקיום החופשה, מבלי לצאת מתוך הצימר. על כן יהיו בנמצא מיחם ופלטת שבת, סכו"ם חד פעמי וכן תוגש לכם ארוחת בוקר כשרה ופינוקים כשרים בנוסף. ניתן לשאול את המארחים אודות הכשרות של המקום ומומלץ לוודא בנוסף, שכל הציוד אכן כבר יהיה קיים בצימר לכשתגיעו.


צימרים לחרדים


צימרים לחרדים המתניידים ללא רכב: כיצד בכל זאת ניתן להגיע אל הצימר?


עניין נוסף אך לא בעל חשיבות מבוטלת כלל וכלל הוא נושא הגישה אל הצימר עצמו. צימרים בצפון ממוקמים כאמור ביישובים רחוקים מערים והתחבורה הציבורית בהם דלה. משפחות חרדיות רבות נוהגות להתנהל בתחבורה ציבורית ועל כן אנו ממליצים לשוחח עם המארחים ולוודא מהם הקווים המגיעים אל המושב ומהיכן, מהי עלותם אם ניתן לדעת (וכיצד לברר) והאם כמוצא נוסף ניתן להשתמש בשירותי תחנת מוניות קרובה. על המארחים לספק לכם תשובות לכל שאלות אלו מבלי להחסיר פרטים אודות המיקום ודרכי ההגעה. מקום איכותי של צימרים למשפחות גדולות ינסה למצוא עבורכם את הפתרונות המתאימים ולנסות לגשר על הבעיה.


קצת על בריכה פרטית והיתרונות שבה


נושא נוסף שחשוב לדעת לגביו הוא היכולת להזמין צימרים לחרדים עם בריכה פרטית. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הצימרים בעלי הבריכות הפרטיות, כאשר זוגות דתיים רבים מעדיפים להשתמש באופציית הנופש הזו ובכך להימנע מחוסר הצניעות סביב בריכת השחייה המרכזית במתחם הנופש או באופן כללי, מהיכולת לקיים את החופשה כראות עיני הזוג, באופן עצמאי וללא מפגשים עם אורחים נוספים. המוני צימרים בצפון מציעים כיום בריכות שחייה פרטיות המיועדות לזוג אחד בלבד וכוללות מתחם גן חיצוני גדול ושקט, חדר שינה מטופח ורמה גבוהה יותר באופן כללי. חופשה שכזו יכולה להתאים למשפחה אחת בלבד או לזוג המעוניין, אם כי מרבית המקומות פונים לזוגות ועל כן מכילים שטח פנימי קטן בהרבה ממתחמי הנופש המשפחתיים.

במושבים רבים מתקיים אורח חיים דתי כאשר חל איסור בכל שטחי המושב על הבערת מנגל בשבת, השמעת מוזיקה ותנועת מכוניות. מושבים שכאלו נמצאים במקומות רבים ברחבי הצפון ומציעים חופשה איכותית טובה ונפלאה בכל עונה ובכל זמן אפשרי.  

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים