צימרים: לא רק מעץ

מאת: צוות התוכן של צימרטופ03-10-2017
צימרים: לא רק מעץ

 אם ניתן לכם דף ועיפרון ונבקש מכם לצייר צימר, רובכם ימהרו לדמיין בית עץ כפרי קטן עם גג אדום ולצייר אותו לצד עץ תפוזים ופרחים. לא, לא רצינו לצחוק על כישרון הציור המינימלי שלכם (אלא אם אתם באמת מציירים למופת ובמקרה הזה ראו את ההערה כמבוטלת), אבל כן רצינו להוכיח שצימרים מעץ הם כנראה היו ויישארו אייקון החופשות הגדול של ישראל בתחום למרות שמרבית הצימרים כבר מזמן לא בנויים כך...


לפחות יותר מ-70 אחוזים מכלל הצימרים כבר שינו את פניהם בעשור האחרון. הצימרים מעץ שאנחנו זוכרים מתקיימים כעת במתכונת מצומצמת ביותר ואלו שהם בעליהם הנוכחיים יודעים היטב כיצד למנף אותם ולהמשיך לפנק בהם את האורחים. אלו שלא, פרשו מהתחום או פנו לאמצעים מודרניים שונים ומגוונים והיום ניתן לראות צימרים רבים שבנויים דווקא בסגנונות אחרים, רחוקים יותר מהסגנון האירופאי החום והחמים שכולנו התרגלנו להעביר בו את החופשה.


היוקרתי-מודרני: צימרים מבטון


ממש כשם שבונים בית, בונים כיום צימר: חשיבה אדריכלית על כל פרט ופרט, תכנון חלונות הנוף, מתחם הגן והבריכה, קומות הסוויטה במידה ויש או החלוקה לחדרים, הנחת צנרת ותשתיות, הזמנת מטבח, רהיטים, אקססוריז... כאשר מלאכת הבנייה מסתיימת, מתקבל בית נופש יוקרתי, אמיד ומפואר שאפשר לבלות בו שוב ושוב לאורך שנים. הוא דומה לבתי הקרקע הנחשקים במושבים נחשקים לא פחות, מכיל את כל אמצעי הפינוק הדרושים ועם העיצוב הנכון אפשר להודות שהוא נראה מדהים.





הכפרי-אותנטי: צימרים מאבן גלילית


דגם נוסף שהוא לא צימרים מעץ אך לא פחות כפרי, איכותי וטוב הוא הצימרים העטורים אבן גלילית מיוחדת. כאן תמצאו מעין "חזרה לשורשים", לתקופה אחרת בה הכל התחיל. האבן הגלילית אפיינה את אזור הגליל כבר במאה ה-18 וניתן להתרשם ממנה בצורתה האותנטית בעיקר במושבה ראש פינה. צימרים רבים עלו על גל הנוסטלגיה והקנו למתחם הנופש שלהם לוק דומה שמסתדר לנו בעיקר עם ערב רומנטי נפלא בבריזה הגלילית שכולל ג'קוזי, גבינות ויין. כנסו למידע נוסף על אירוח כפרי בצפון.


%@%@%p-18387x


הצלבני-מלכותי: צימרים בבנייה ים תיכונית


השייחים, הנסיכות ובעלי המעמד הגבוה הם אלו ששלטו כאן פעם באזורים רבים הקרובים או צופים אל הים. בהשראתם נבנו צימרים רבים גדולים וקטנים כאחד המקדשים את התקופה הצלבנית והבנייה הים תיכונית שכוללת מרצפות חאן עצומות מקצה לקצה, קשתות אבן מיוחדות, שיבוץ אבני פסיפס וחלונות ויטראז' מעניינים. הבניה הים תיכונית עטופה בהמון צמחייה ומתחם גן מטופח ובחלק מהמקומות כוללת גם חמאם טורקי מקורי ומפתיע.

 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים