אבודים, גרסת הכפר: חיפשתם צימרים בקיבוצים ובקושי מצאתם? יש לכך סיבה טובה.

מאת: צוות התוכן של צימרטופ08-02-2017
אבודים, גרסת הכפר: חיפשתם צימרים בקיבוצים ובקושי מצאתם? יש לכך סיבה טובה.

אולי זה יהיה דרמטי מידי מצידנו לומר, אבל צימרים בקיבוצים עברו בדרך לא דרך, אפוקליפסה משלהם. כמו בסרטים הכי גדולים בהוליווד בהם הגיבור משוטט במבט משתומם בין חורבות העיר ולא מוצא נפש חיה שנותרה בדרך נס כדי לשרוד איתו, כך גם כולנו מהלכים בין עצי הדקלים והצמחייה המקסימים של הקיבוץ ומחפשים אחר הצימר המושיע שייקח אותנו שוב אל מסע בלב הכפר האמיתי.

אלא שאחד כזה כבר אין באמת בנמצא. צימרים בקיבוצים, מפוארים או מיוחדים ככל שהיו, עמדו על תילם עוד משנות השבעים ונגוזו עם תום העשור האחרון בתוך מספר שנים, כשהם מותירים אחריהם צימאון ענק לעוד הרבה מהחוויה שהרוותה כל כך הרבה לבבות, זכרונות וזוגות מתפנקים - אלה שבחרו בקיבוץ כמפלט שאם לא שימש אותם כדרך חיים, לפחות סיפק להם את הנופש האולטימטיבי.

 

אז מה בעצם קרה?

 

זה לא סוד שהיסודות הערכיים שעליהם נשענו הקיבוצים בישראל קרסו כמו דומינו אל תוך עצמם. ההפרטה שחייבה את בני הקיבוץ (למעט קומץ שעדיין נותר בלתי מופרט) להיות מעכשיו אדונים לעצמם הייתה בעיקר מחוסר ברירה. התקציב אזל, הברז המדיני נסגר וכשאין לך דרך להאכיל אף קיבוצניק רעב בסוף יום העבודה בלחם וריבה – אין סיכוי שיש לך דרך לתפעל ולהחזיק מתחם צימרים. בתחילה, עוד הוצעו דילים לצימרים המפתים את האורחים להגיע וליהנות ממחיר נמוך, במסווה של עסקים כרגיל. אך גם הקמתם של מתחמי צימרים משפחתיים בצפון בגרסה המודרנית יותר גרמה להעדפה של מקום חופשה מפנק ועשיר יותר, על פני זה הצנוע והשחוק שמציעים צימרים בקיבוצים. כך יצא שגם אלו שעדיין ניסו להישאר מעל המים נאלצו לבסוף להיסחף מטה ולשקוע. אחד האחרונים שבהם למשל, היה כפר הנופש בקיבוץ אפיקים בעמק הירדן שפעל עד לפני כארבע שנים ונסגר במפתיע כל כך, שגם הסטודנטים הדרים בסמוך הבחינו רק כעבור מספר ימים בעובדה שכבר מספר ימים לא נדלקה שם אף מנורה.


צימרים בקיבוצים לנוחיותכם

במקום אירוח צימרים בקיבוצים – אפשר להתארח במושב סמוך ולקפוץ לבקר


כיום אם אתם מחפשים צימרים בקיבוצים, תוכלו למצוא כפרי נופש גדולים או בתי הארחה קטנטנים ומיושנים מאוד, שאפשר להניח בהם את הראש ללילה בין טיול לטיול. החוויה בהם כמובן שונה מאוד מזו שאמורה להיות מוגשת לכם בכל צימר באשר הוא ולכן חסרונם מורגש כל כך. כעת אם ברצונכם לצאת לנופש ועדיין לפנק את הלב והעיניים בחוויה הקיבוצית האותנטית, תוכלו לשלב בין צימר בגליל וסיור בקיבוץ סמוך שבו ניתן לבקר. אנו ממליצים לברר מול מזכירות הקיבוץ שאליו אתם מעוניינים להגיע מהן שעות פתיחת השער הקיבוצי (היות ומדובר בקהילות קטנות ומוגנות המציבות שומר בכניסה) והאם ישנם רפת, לול, סיורים חקלאיים או פינות חי לילדים בהם ניתן לבקר בחופשיות. עד שיסיימו הקיבוצים את תהליכי ההפרטה הקשים או את ההתאקלמות מחדש של התושבים בתוכם, אנו מייחלים לפיתוח ושיפור התיירות הכפרית לטובת כל מי מאיתנו שעדיין חולם להתארח בין פרדסי האבוקדו או הבננות בדרך הפשוטה והצנועה אבל עדיין, הכי מיוחדת ומעניינת מכולן.    

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים