סליחה, יש בזה בוטנים? צימרים לאנשים עם אלרגיות מזון

מאת: צוות התוכן של צימרטופ11-11-2018
סליחה, יש בזה בוטנים? צימרים לאנשים עם אלרגיות מזון

איזה כיף שסוף סוף יש מודעות לצליאקים, ללקטוזים ולסובלים מאסתמה של העור גם בצימר! אנשים בעלי אלרגיות למזון יכולים לבחור ולבקש הכנה מיוחדת של ארוחת הבוקר, הצהריים או הערב במתחמי נופש רבים וזאת בניגוד לעבר, שבו מישהו רק היה מזכיר קשר סיבתי בין צינון לקלמנטינה והיה חוטף מבט מזלזל. אז מה מציעים הצימרים לאנשים עם אלרגיות מזון ואיך אפשר לדעת מי מהם מתחשב יותר בסוגיה ומי פחות?

ככל שתעשיית המזון ממשיכה לצמוח ולהשיק מוצרי מזון חדשים, כך מנעד האלרגיות והרגישויות למזון הולך וגדל. בשנים האחרונות זה נובע בעיקר ממודעות: השיח בנושא הפך למקובל מאוד והיום אדם שסובל למשל מצליאק לא מתבייש עוד לעיין בתפריט במסעדה וסביר להניח שימצא מנות שמתאימות לו. כתוצאה מכך, יש סדרות שלמות של מאכלים שמיוצרים ומופצים, שפונים רק לקהל שאיננו אלרגי, או דווקא מותאמים לקהל האלרגי, כמו למשל תחליפי סויה ומוצרים ללא גלוטן. (קראו על - צימרים ללא גלוטן) גם המודעות לרגישות למאכלים מסוימים כמו פול או ריח פירות הדר הלכה וגברה עם השנים ולבקש מההוא עם הקלמנטינה לצאת מהחדר זו כבר ממש לא בושה.

יוצאים לצימר? וודאו שהוא יוכל להכין לכם ארוחת בוקר מתאימה

בעולם הצימרים עושים המארחים את הכל על מנת להגיש לאורחים חופשה שתתאים להם מכל הבחינות – הן ברמת השירות, הנוחות והמתקנים והן ברמת הארוחות. בעבר היו נוהגים מתחמי צימרים בצפון להגיש ארוחות בוקר "סטנדרט" שעשויות מביצים, גבינות ולחמים ובכך מגבילים מאוד אנשים שאינם יכולים לאכול חלק מהדברים הללו, או לרוע מזלם את כולם. כיום בעקבות המודעות והאופציה לייצר תחליפים מתאימים, יכולים רוב הצימרים להכין לכם ארוחת מלכים לא פחות מפנקת, מינוס המזון שאליו אתם אלרגיים: במקום חביתה – חביתת חומוס. במקום לחם לבן – לחם ללא גלוטן. במקום גבינות – טחינה ואבוקדו.

במקומות שבהם יש הקשבה ואכפתיות, סביר להניח שגם האכפתיות כלפי האיכות הכללית של האירוח במקום תהיה ברמה גבוהה. על כן – צימרים לאנשים בעלי אלרגיות מזון הם לרוב צימרים איכותיים ברמה גבוהה יותר מאחרים, שמאפשרים מגוון רחב של טעמים מיוחדים לארוחת הבוקר. כל שעליכם לעשות הוא פשוט להודיע על כך מראש לבעלי הצימר והם כבר ידאגו לארוחה מותאמת, לעתים רק לילד האלרגי או רק אחד מבני הזוג. יחד עם זאת, חשוב שלא תסירו מעצמכם את האחריות האישית לבדוק ולוודא היטב ממה מורכבת המנה שמוגשת לכם וכמובן להימנע מאכילה של מוצרים שאינכם בטוחים בהם. צימר איכותי ויוקרתי לא יתפשר על בריאותכם כשם שהוא לא מתפשר על פינוקכם וישמח להכין לכם מטעמים נפלאים ולענות על כל שאלה.


צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים