צימרים בצפון למשפחות דתיות - צימרטופ

מאת: צוות התוכן של צימרטופ31-10-2019
צימרים בצפון למשפחות דתיות - צימרטופ

צימרים בצפון למשפחות דתיות

צימרים שפונים לקהל הדתי והחרדי הם הוכחה חותכת לכך שהחופשה הישראלית במתחמי צימרים בצפון היא כבר מזמן אינה הנחלה הבלעדית של הציבור החילוני.

משפחות דתיות שמעוניינות להגיע לצימר, זקוקות בדרך כלל למספר התאמות חשובות על מנת שהחופשה לא תפגע באורח חייהם, בייחוד כאשר מדובר בשבת. רוב הצימרים כיום כוללים מענה רחב ומקיף לכל צרכי המשפחה הדתית לאורך החופשה, קשובים יותר לדרישות מיוחדות וערוכים גם להגעה של משפחות גדולות, לארוחות ליל שישי משותפות וללינה של מספר אנשים באותו המתחם. 

מה כוללים צימרים בצפון לשומרי מסורת?

אם בעבר ניתנו פריטים חיוניים כמו סכו"ם חד פעמי ופלטת שבת רק על פי דרישה, הרי שכיום מרבית הצימרים נוהגים להחזיק את אלה כמו גם מיחם, כלים כשרים וארוחות ואקסטרות בעלי כשרות מקומית.

עולם הצימרים רואה במתארחים מהציבור הדתי כאחוז גדול מאוד מאורחיו לאורך השנה ולמעשה, הם עולים בחלק גדול מהזמן על כמות האורחים מהציבור החילוני, שנוטים להגיע בעיקר בחופשים הארוכים אך לא בשוטף לאורך השנה.

לעומתם, משפחות דתיות מטיילות יותר רגלית ועל כן מעוניינות בצימרים קרובים למסלולי הטיול וכמובן נופשות באופן חסכוני יותר בשל מספר הנפשות הגבוה וגם כמובן בשל הזיקה למולדת והמורשת היהודית. 

מסיבות אלה כוללים חלקם הגדול של הצימרים גם מזרונים או פתרונות לינה נוספים בתוך כל יחידה כמו ספה או כורסה נפתחת, מערכת ישיבה שניתן ללון עליה, מצעים רבים מהרגיל, שירותי קייטרינג כשרים, מתקני משחקים לילדים כמו הוקי שולחן, סנוקר וכדורגל שולחן, מטבח חיצוני להכנת ארוחות ומתחם חוץ מרווח שבו כל המשפחה תוכל לבלות יחד.

בנוסף מקפידים חלק מהצימרים על איסור הבערת מנגל בשבת התקף לכלל אורחי המתחם, הגבלות על כניסת רכבים לחניות המתחם הפרטיות בשבת, השמעת מוזיקה בשבת וכד'. 

היכן ניתן למצוא צימרים מומלצים למשפחות דתיות?

יישובי הצפון כוללים ישובים חילוניים לצד יישובים דתיים או מעורבים. למעט בקיבוצים ובמספר מצומצם מאוד של מושבים ספציפיים, לכל יישוב ישנו בית כנסת קהילתי ובמקרים רבים קיימים גם מקווה ובית מדרש.

אם תעדיפו מראש להגיע ליישוב בעל צביון דתי מובהק יותר, מומלץ לתאם חופשה באחד היישובים: עין יעקב, מעונה, מנות, ספסופה ודלתון הכוללים אוכלוסייה דתית שחלקה הגדול גם בעלת מתחמי אירוח וצימרים.

יש לציין שישובים אלה הם אמנם בעלי מספר גדול של שומרי מסורת, אך למעשה אינם ישובים דתיים בלבד. ויחד עם זאת, החופשה בכל יישוב ויישוב תהיה נטולת הפרעות ותשאף לאיכות וההנאה המקסימלית של כל המשפחה.

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים