ממה עשויה החופשה שלכם? קצת על צימרים וחומרים

מאת: צוות התוכן של צימרטופ18-08-2017
ממה עשויה החופשה שלכם? קצת על צימרים וחומרים

לכל אחד יש סגנון חופשה שמושך אותו יותר מהשאר. זה יכול להיות אותו הדבר פעם אחר פעם וזה גם יכול להיות שונה מחופשה לחופשה. בסופו של דבר – ההנאה תלויה במה שמתאים אישית לכל אחד.

כשאנחנו שוקלים באיזה מתחם צימרים כדאי לנפוש, הרבה פעמים הדבר הראשון שאנחנו מסתכלים עליו הוא החומר הפיזי שממנו עשוי המקום: עץ, בטון, מערה מאבן וכד'. נכון – צמחייה ובריכה הם מאסט, בדיוק כמו סכין ומזלג במסעדה. אבל על טיב המנות עוד אפשר להתווכח...

 

ממה הצימר בנוי ומה זה אומר עליו?

 

צימרים העשויים מעץ, הם הדגם שהכי קרוב ל"דבר האמיתי" – המקום בו התחילו הצימרים לראשונה כבתי אירוח מבודדים בלב מסלולי הטיול האירופאים, שאירחו זוגות ללילה. האווירה שתקבלו מהם היא מקסימום כפרית ויש בה המון חיבור אישי ואנושי לטבע שמסביב. לעץ יש תכונות חמימות, עוטפות ומשפחתיות. על כן הרבה משפחות מעדיפות את צימר העץ על פני סוגים אחרים אך ברוב ובעיקר אלה הזוגות שמחפשים את החום, הרגש והרומנטיקה. חוץ מזה, תראו לנו עוד מבנה כזה, שנראה מדהים כשמדליקים בו קצת נרות..

מבנה סטנדרטי הבנוי מבטון הוא מה שפעמים רבות יבטיח לכם חופשה מודרנית ומשודרגת, כזו שכוללת את כל הפינוקים בפנים. הוא מתאים לאנשים שהגיעו לעשות בטן-גב ולא מעוניינים לזוז יותר מידי על הדרך. מקסימום לפינת הישיבה כדי לאכול את ארוחת הבוקר או הערב על הגריל יותר בנוח. לרוב מדובר בחופשה יוקרתית יותר, כזו שתכלול בריכה פרטית או מרווח פנימי גדול יותר והיא אמנם פחות בזיקה לטבע, אבל יכולה להתמקם למרגלותיו ממש בלי שום בעיה.

צימרים מערה הם טרנד שאיכשהו המשיך לשרוד עד עצם ימינו, אולי באמת בגלל שהם מוצלחים כל כך ואולי בגלל שיש פשוט מי שמעדיף רק אותם. זה בעצם סוג של חיבור אותנטי יותר לחוויה הכפרית, זה שמגיע מתרבויות קדומות יותר ותורם לחוויה עוצמתית ומרגשת במסגרת החופשה. לא נשארו הרבה צימרים בסגנון המערות, אך אלה שכן, נהנים ממשפחות (לקטגוריית צימרים למשפחות) מבקרות רבות שמבינות עד כמה חשוב לבלות גם במקומות מסקרנים ומסעירים כאלה, שהם ללא ספק יוצאי דופן.

דגם הצימרים האחרון ברשימה נמצא במיעוט דומה לזה של המערות, אך נחשב בחלק מהמקרים ליוקרתי הרבה יותר מבטון עם ריצוף גרניט פורצלן. הכירו את היורט – סוג של אוהל ענק ובנוי בעל יסודות חזקים במיוחד, הכולל תקרה מחודדת ומבנה מעוגל ללא פינות. יורט הוא דגם בניה מונגולי מסורתי שהפך למושך ומסקרן בעולם הנופש ובהשראתו הוקמו צימרים רבים כאלה. היורט מתיישב בדרך כלל מעל חבלי הנוף ומשרה אווירה רגועה וסולידית מאוד על אורחיו. אם חשוב לכם לזכות לשקט מוחלט ולבידוד מלא, כנראה שזהו הפיתרון האולטימטיבי עבורכם.

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים