רשימת הקיבוצים המלאה למחפשי צימרים בקיבוצים בצפון

מאת: צוות התוכן של צימרטופ05-03-2017
רשימת הקיבוצים המלאה למחפשי צימרים בקיבוצים בצפון

עד לפני 20 שנה יכולנו למצואצימרים בקיבוצים בצפוןבקלות יחסית. כמעט כל קיבוץ שמכבד את עצמו הציע אז מתחם אירוח תיירותי לזוגות ומשפחות או כפר נופש אצילי ומפואר לכל הפחות. הרעיון היה לנתק את המתארחים מסביבתם העירונית ולהעניק להם מרחב פרטי ונעים מלא ירוק. ככל הנראה יחד עם ההפרטה והמשברים אליהם נקלעו קיבוצים רבים, נסגרו חלק מהמקומות וההרחבות שנוספו רק הגדילו את כמות האוכלוסייה ומנעו מהצימרים להעניק את אותה שלווה ופרטיות מתבקשת. כיום אפשר למצוא אירוח כפרי של צימרים בקיבוצים בצפון רק בכל קיבוץ עשירי. אך אלו שעדיין כאן משקיעים רבות בחוויה ובשהות, בטיפוח והניקיון וכן בשירות ובמתקנים שגם הם עברו מעט שדרוג ושופרו.


צימרים בקיבוצים בצפון – אזור הגליל העליון


חוויית האירוח של הגליל העליון מציעה 8 קיבוצים בהם אתרי נופש מוריקים וגדולים: יראון, מנרה, להבות הבשן, גונן, שניר, גדות, כפר בלום ועמיעד. כולם יעניקו לכם כניסה חופשית לבריכת הקיבוץ ובקתות עץ יפות ומרווחות. חשוב לציין, שאם אתם מעוניינים בנופש של צימרים לזוגות בלבד, צימרים אלה הם אינם פיתרון מעשי שכן הם מקבלים אליהם משפחות וזוגות כאחד ואינם מבודדים זה מזה – ממש כפי שהחזון הקיבוצי מעודד. סביב לכל אחד מאתרי הנופש הללו אפשר לטייל – והמון! קיבוצים אלו שוכנים לצד הנחלים האהובים ביותר: חצבאני וירדן ולצד הפעילויות השוות: אגם החי ביראון, קיקאים, מבחר עצום של מסלולי טיול ואפילו מעיינות חמים סודיים ומדהימים....


מגוון צימרים בקיבוצים בצפון


אזור הכנרת ועמק בית שאן

הבחירה הראשונה של חיפוש צימרים בקיבוצים בצפוןכנראה תהיה כאן, באזור החלוצי והפופולארי הזה. כאן נמצאים 5 אתרי נופש סמוכים לכנרת – אשדות יעקב, שער הגולן, גשר, דגניה ב' וכפר הנופש בקיבוץ מעגן. צימרים בכנרת שאינם נמצאים בתוך הקיבוצים אפשר למצוא בחלק ההררי יותר, מעל החופים. באזור עמק המעיינות תמצאו את הקיבוצים: שלוחות, טירת צבי, כפר רופין, ניר דוד, עין חרוד איחוד ובית אלפא. כל אחד משני האזורים הללו (שנהוג בדרך כלל לשדך יחד בשל קרבה יחסית) מציע הרפתקאות יפות ומגוונות משלו. לאזור האחד ישנה הכנרת על שלל פעילויותיה ובשני הסחנה, גן גורו והמעיינות הקפואים.


אזור רמת הגולן

לרמת הגולן למרבה התדהמה, נותרו רק 3 קיבוצים בהם אתרי צימרים ואירוח. אחד משלושת אלו הוא חדש יחסית הבנוי בקיבוץ אפיק (טרם חגג עשור להיווסדו, לעומת חבריו הוותיקים מאוד) ומציע אירוח ברמה גבוהה יותר, בריכה ומתחם ספא משלו. השניים הנוספים הם עין זיוון ואורטל – שני קיבוצים מקסימים הטובלים בירוק של קיץ ולבן של חורף והופכים למבוקשים מאוד עם השלגים. אתר הנופש של אורטל רומנטי מאוד ואילו זה של עין זיוון מיועד בעיקר למטיילים ולקבוצות טיולי ג'יפים מאורגנות. שאר האיזור איננו כולל צימרים בקיבוצים בצפון אלא במושבים השונים וברמה גבוהה ונחשקת. שונה בתכלית מבקתות העץ הקטנות והנוסטלגיות של הקיבוצים.

ואם שאלתם את עצמכם היכן נמצאים מתחמים קיבוציים וטובים של צימרים בגליל מערבי – נאלץ לאכזב אתכם מעט ולעדכן שבכל אזור הגליל המערבי רק אחד נותר. מתחם האירוח של קיבוץ יחיעם ישמח להציע לכם 52 חדרי אירוח הבנויים במראה צלבני עתיק (טיפ: מומלץ לשלב עם סיור במבצר יחיעם הסמוך) ו-8 צימרים משפחתיים בסגנון הקיבוצי כמו פעם. 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים