צימרים – עולם חולף ונעלם או טרנד מתחדש ואטרקטיבי?

מאת: צוות התוכן של צימרטופ07-01-2017
צימרים – עולם חולף ונעלם או טרנד מתחדש ואטרקטיבי?

אפשר לומר בזהירות שעולם התיירות היה כאן מאז ומתמיד. בעצם כמעט. הוא החל בערך במאה ה-16, כשחבורות צעירים מלאות השראה ממגלי הארצות הגדולים יצאו למסעות עצמאיים וצבר תאוצה ככל שהמודרנה התפתחה ואמצעי הטכנולוגיה פתרו עבורנו בעיות כמו מרחק ומידע. כיום לא רק צעירים מבלים את זמנם בחופשות, אלא כל זוג, משפחה וקבוצה באשר הם המחפשים דרך מקורית להתרענן, לנוח ולבקר במקומות חדשים. צימרים הוא כמובן דרך טובה לתור את הארץ ולהתפנק יחד עם האנשים שאנחנו אוהבים במקומות פסטורליים ומגוונים שמעניקים לנו הרבה השראה ויציאה מהשגרה. אך האם מדובר בתופעה הולכת ונעלמת?


מי הזיז את הבקתה שלי?


אם עד לפני כעשור הוצפו מושבי הצפון הרבים במאות אם לא אלפי צימרים בגרסתם הכפרית, היום מדובר בקבוצה שהצטמצמה מאוד. צימרים בצפוןשהורגלנו לתפוס אותם כבקתות עץ אירופאיות מול הנוף הוחלפו במתחמי יוקרה בנויים בשיטת הבנייה הרגילה ואת הפסטורליות האמיתית אפשר לחוש כיום רק בחלקם. סיבה מוסברת ואחידה לתופעת ההיעלמות של צימרים בצפון במסה אמנם אין, אבל השערות כמובן צצות בשפע. חלק מאמינים שזה כתוצאה מביקוש נמוך, שהקהל כבר מיצה את סגנון האירוח הישן. חלק אחר מאמין שמדובר בעלות מול תועלת – התייקרות האירוח ויחד עם זאת קבלת אותם התנאים כפי שהיו מאז ומעולם. יכול להיות גם שמדובר בשילוב של הכל. מה שבטוח, צימרים הם עדיין דרך טובה וראויה לצאת לנופש, אך הם בהחלט לא הדרך האולטימטיבית. בטח שלא היחידה והטובה מכולם כאשר גם לה – כמו כל פיתרון נופש אחר – יש יתרונות וחסרונות שמשתדלים בעלי הצימרים לשפר משנה לשנה. העיקר שתבואו.


אז מה בכל זאת חדש?


אמנם צימרים בגרסתם המוקדמת שלבושים בקורות עץ וחמושים ביער ובריכה צמודים עדיין חיים וקיימים וחלקם אף נותרו משגשגים כשהיו, אבל מתחמי היוקרה החדשים שמופיעים ממש לידם קצת גונבים בשנים האחרונות את ההצגה. כאן מדובר בתנאי אירוח מלכותיים לכל דורש שמספקים הרבה יותר תכולה, שירות צמוד יותר, פרטיות מלאה יותר ובקיצור – תמורה מושלמת לכל אגורה שתשלמו. צימרים יוקרתייםבניגוד לאלו הכפריים האותנטיים, לוקחים את החוויה צעד אחד קדימה והופכים את מתחם הנופש ממקום "אווירה" אירופאי לריזורט טרופי לכל דבר ועניין. כך במקום ערכת קפה תמצאו מכונת אספרסו וכתחליף לג'קוזי החמוד יוצב ג'קוזי ספא ענק. המחיר כמובן עולה בהתאמה – ככל שהצימר מספק לכם יותר. למרות זאת, עדיין רבים תרים אחר צימרים לזוגות במתכונת העץ הכפרי המקובלת ומעידים שמעט קשה למצוא אותה בתוך כל השפע המודרני שמסתתר מסביב.


צימרים - כל מה שביקשת לדעת


צימרים – בעצם למה לא?


הבחירה בין נופש צימרים ובין מתחמי יוקרה, לבין פתרונות נופש אחרים באופן כללי היא שלכם בלבד והיא ממש לא חייבת להיות קבועה לגבי כל זמן ותקופה. בעולם התיירות נהוג לזוז ממקומכם הקבוע כך שהגיוון חייב ממילא להתבצע. גם אם אתם לא תופסים את עולם הצימרים באופן אישי כאופציה התיירותית  הקרובה שלכם, עדיין דעו שיש לכם הרבה למה לצפות מחוויית האירוח, מתנאי השהייה האינטימיים ומההשקעה שמשתדלים מתחמי האירוח באשר הם ליישם עבורכם. כיום גם אופציות הביקורת האישית פתוחות עבורכם ומסוגלות לסייע ולשפר, לתמוך ולפרגן לעולם תיירותי שכל כולו מוקדש בסופו של דבר לטבע, לבריאות ולאהבה. נדמה לנו שלרעיון תיירותי שכזה יש הרבה סיבות טובות להמשיך ולהתקיים עוד שנים רבות. 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים