לאן כדאי - מלון בוטיק או צימר?

מאת: צוות התוכן של צימרטופ18-08-2017
לאן כדאי - מלון בוטיק או צימר?

 נופש טוב נמדד הרבה פעמים באיכות של המקום וב"אקסטרות" שהוא יודע להציע לאורחים שלו במהלך החופשה, דבר שיכול להתרחש בכל אחת מצורות הנופש הקיימות. ולצד הפינוקים הרבים ששניהם מספקים, גם במלון הבוטיק וגם בצימר סביר להניח שתהיה בריכה, חדר שינה נעים וייתכן שגם נוף יפה. האמת? אנחנו לא ממש מופתעים שאין לכם שמץ של מושג מה ההבדל בין השניים. אבל בכל זאת יש מספר דברים שונים והם בעצם כל ההבדל בין הבחירה שלכם בצימר לבין מלון בוטיק.



ההבדלים בין מלון בוטיק לצימר


את הצימר כולנו כבר מכירים: בקתות עץ או מבני אבן קטנים וחמודים, שבילי חוץ יפים ומשורטטים, בריכת שחייה במרכז, המון צמחייה ואווירה כפרית משגעת. אבל אם יצא לכם אי פעם להיתקל במלון בוטיק כלשהו – אתם יודעים שמדובר במראה שקשה מאוד לפספס: מבנה גדול ומרשים מבפנים ומבחוץ הכולל מספר חדרים (בישראל נעים חדרי הבוטיק בין ארבעה ועד מעל מאה) עם יתרונות משולבים מעולם המלונאות וגם מעולם הצימרים. הסביבה שקטה וכפרית, לרוב ביישובים קטנים, הבריכה נוכחת ולעתים גם הנוף והגן המעוצב והפסטורלי.

אך בתחום הארוחות מלונות הבוטיק שופעים הרבה יותר ומציעים חדרי אוכל גדולים ומגוונים עם אופציה לארוחות צהריים וערב, לובי אירוח גדול ומפואר ואווירה כללית יוקרתית הרבה יותר. בניגוד לצימרים הצנועים יותר בהווייתם, מתאפיינים מלונות הבוטיק בניחוח אריסטוקרטי, דבר שמתבטא בעיקר בעיצוב החדרים וכמובן הלובי. מלונות בוטיק רבים עוצבו על ידי אדריכלים ומכילים אלמנטים רבים מתחומי התרבות, המוזיקה וההיסטוריה, על מנת לפתח את ההשראה ותחושת המעמד הגבוה לאורחיהם.


ועוד כמה פרטים שכדאי לדעת


כיאה למקומות ברמה גבוהה ביותר, ניתן למצוא בכל מלון בוטיק גם פינוקים קולינריים רבים, שירות חדרים, בית קפה, מסעדה ואף סדנאות מיוחדות בנושאי בריאות, יוגה או בישול. אמנם גם בצימרים תוכלו ליהנות מהם, אך לא מדובר בשירותים שמספק המקום אלא בהזמנה עצמית שלכם – אתם בוחרים את נותן השירות ומתאמים את הגעתו עד אליכם. מצד שני, בצימרים שמורה לכם הזכות לחוויית אירוח משותפת של ארבעה אנשים ויותר בתוך אותו חדר, דבר שפחות נפוץ במלונות הבוטיק שחדריהם לרוב זוגיים או זוג עם ילד לכל היותר. מבחינה קבוצתית, כך או כך תידרשו להשכרת המתחם כולו אלא שבמלונות הבוטיק מדובר כמובן בהוצאה גבוהה בהרבה וזה באמת תלוי במה שהנופשים ייהנו ממנו יותר – אווירה סולידית, נוחה ואנינת טעם, או מסיבה קולקטיבית, מינגלינג וברביקיו משותף.

 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים