שומרי מסורת? כך תבחרו צימרים בקרבת בתי כנסת

מאת: צוות התוכן של צימרטופ23-03-2020
שומרי מסורת? כך תבחרו צימרים בקרבת בתי כנסת

הרי שכיום ההיפך הוא הנכון. בעלי צימרים רבים פותחים את שעריהם לציבור הדתי ולשומרי המסורת ויתרה מכך – מציעים שירותים ייחודיים שמתאימים לקהל זה, מיועדים ספציפית לאנשים אלה ובזכותם שומרי המסורת יכולים לצאת לחופשה, ליהנות לספוג אווירה שונה וכל זה תוך כדי שמירת מצוות ובלי, חלילה, לוותר על קיום המצוות או לחלל את השבת. חשוב מאד לברר לעומק אילו שירותים מציעים בעלי צימר זה או אחר לציבור של שומרי מסורת ואז, ללא ספק, החופשה תהיה מוצלחת ומהנה במיוחד!



בחירת צימר שמתאים לשומרי מסורת

כיום ישנם מתחמי צימרים שפונים לקהל שומרי המסורת ומציעים מגוון שירותים שרלוונטיים אך ורק לקהל זה – 


1. הפרדה של כלי אוכל במטבח.
2. שני כיורים נפרדים, האחד לכלים חלביים והאחר לכלים בשריים.
3. פלטת שבת רחבה דיה לשימוש האורחים.
4. שעון שבת לרשת החשמל בתוך הצימר.
5. היעדר טלוויזיה.
6. קרבה גאוגרפית לבית כנסת.

כאשר המתחם כולו, או כמה צימרים מתוכו פונה לשומרי המסורת, בהגיעם הם ירגישו שהם שוהים בנופש שמתאים להם ולצרכים הייחודיים שלהם ותחושה זו תתחזק במידה ויהיו סביבם נופשים נוספים בעלי אותם מאפיינים ודרישות. לא תהיה תחושה לא נוחה שקשורה בציבור חילוני שנמצא בסמוך ואפשר יהיה להעביר את השבת ברוגע ונועם תוך כדי הדגשת קדושת השבת כפי שהיא מהותית עבור הציבור הדתי.



קרבה לבית הכנסת

בשלב ההזמנה חשוב לבדוק בדיוק מה השירותים וההתאמה שיש בצימר עבור שומרי המסורת. במידה ואין התייחסות מפורשת למרחק ההליכה אל בית הכנסת וחזרה, מומלץ ליצור קשר טלפוני או לשלוח הודעה דרך האתר על מנת לשאול זאת. ברוב המקרים, מתחמי צימרים ממוקמים בתוך ישובים קטנים, קיבוצים או מושבים וכך או כך – מרחק ההליכה לבית הכנסת לא יהיה גדול מאד ואפשר יהיה ללכת לשם ברגל וגם ליהנות מההליכה בשבילים, להתרשם מהנופים החדשים ושוברי השגרה וכמובן לנשום אוויר נקי וצלול של מקום שלא מכירים. דבר נוסף שאפשר לבצע על מנת לדעת ברמה גבוהה של דיוק היכן ממוקם בית הכנסת הקרוב ביחס למיקום של הצימר – הוא בדיקה במחשב של המרחק ואפילו כמה זמן לוקח להגיע ברגל. בשיחה עם בעל הצימר כדאי לשאול אודות תוואי הדרך מהצימר לבית הכנסת על מנת להיערך עם הנעליים המתאימות או לקראת תנאי מזג אוויר מיוחדים.


חופשה בצימר לשומרי מסורת – כי לגולם מגיעה חופשה והתאווררות!

אין ספק שציבור שומרי המסורת אינו שונה בכך שגם לו מגיע מדי פעם להתנתק מהשגרה, להתאוורר וליהנות ממראות ונופים שונים מאלה שרגילים אליהם. אם בעבר זה היה מאתגר עד כדי בלתי אפשרי, הרי שהיום יש הרבה מאד אפשרויות למקומות שמציעים אוכל כשר, סדר יום בשבת שמתאימים לשומרי המסורת, בית כנסת במרחק הליכה וכמובן כל האביזרים והחפצים בתוך הצימר שמשפחה דתית תצטרך במהלך סוף השבוע. לא חייבים להתפשר או לוותר על היציאה לחופשה ושמירת השבת יכולה לקבל נופך מיוחד מאד כשהיא תתבצע דווקא מחוץ לבית. הדבר שחשוב לוודא ולברר הוא הימצאותם של כל השירותים הנדרשים לשומרי המסורת מבעוד מועד וכמובן הצטיידות בכל מה שצריך מהבית, שבדרך כלל לא מסופק בצימר עצמו (לרבות אוכל שמביאים מהבית בדרך כלל ומבשלים בצימר).

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים