אתר החרמון 2020 – מתי מומלץ לנסוע וממה כדאי להימנע?

מאת: צוות התוכן של צימרטופ16-01-2020
אתר החרמון 2020 – מתי מומלץ לנסוע וממה כדאי להימנע?

דבר נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו הוא הנסיעה הארוכה לחרמון עבור מרבית תושבי המדינה שלא מתגוררים באזורי הצפון השונים ולכן מה שהכי כדאי לעשות זה לארגן מראש חופשה קצרה שכוללת לילה אחד או שניים באזור ויהיו בה גם ביקור באתר המושלג (שיש המון מה לעשות בו) וגם ביקור באתר או אטרקציה אחרים שנמצאים בקרבת מקום. אז מה כדאי לדעת כשמתכננים טיול לחרמון?

 

מתי הכי כדאי לנסוע?


כדאי לדעת שבאופן כללי החרמון אטרקטיבי מאד גם באביב ובקיץ. אמנם כבר שלג בתקופה הזאת אך בדיוק בגלל זה יש בחרמון קסם מיוחד שבשילוב מזג אוויר מושלם הופך כל ביקור בו לחוויה אמיתית. אם מתכננים נסיעה לצורך טיול חורפי – הרי שצריך לעקוב אחרי תנאי מזג האוויר ולדעת מתי יורדים שלגים באזור או מתי תנאי מזג האוויר הופכים לקיצוניים, באופן יחסי. חשוב מאד שלא לנסוע כאשר מתחוללת סערה של ממש הכוללת מזג אוויר סוער, שכן מדובר בסכנה ובימים שכאלה אתר החרמון נסגר לכניסת מבקרים. הרכבל לא עובד והכניסה לא מותרת כלל וכלל. קביעת מועד אקראי אי שם בחודשי החורף היא מה שבדרך כלל משפחות רבות עושות ומקוות שאכן השלג ימתין להן.



 

לארגן מקום לינה


החרמון מבוקש מאד במהלך החורף ולא אחת נתקלים בעומסי תנועה כבדים מאד בכניסה לאתר. הפתרון – צימרים בצפון במרחק נסיעה קצר מהכניסה. כך לא מבזבזים זמן בנסיעה ארוכה (בעיקר מאזורי מרכז הארץ) ואפשר לקום ברוגע, לאכול ארוחת בוקר ורק אז לצאת לדרך. בכל הגליל העליון אפשר למצוא צימרים ואפשרויות אירוח שונות ומגוונות וכל מבקר יבחר את האפשרות שהכי מתאימה להרכב המבקרים שאיתו – עם או בלי ילדים או תינוקות, עם או בלי חיות מחמד, עם או בלי בריכה צמודה ומיקום שמתאים להמשך הטיול או למה שמתכוונים לעשות לפני הביקור בחרמון. לכל משפחה יתאים סוג אחר של צימר או חדר אירוח וכאשר בעונת החורף המבוקשת חשוב לחפש ולברר פרטים כמה שיותר מוקדם.

 

ממה להימנע כשמתכננים טיול לחרמון?


  להלן כמה טיפים שכדאי לחשוב עליהם כשמתחילים לארגן את הביקור באתר החרמון –

·      במידת האפשר – מומלץ לנסוע באחד מימי אמצע השבוע ולא בשבת, שכן בשבתות צפוי עומס גדול מאד ובשאר הימים בדרך כלל   הרבה יותר קל ומהיר להגיע. אם מחליטים להגיע באמצע השבוע – אין צורך להגיע בשעת בוקר מוקדמת מדי.

·      מזג האוויר – חשוב לעקוב אחר ההנחיות בכלי התקשורת על מנת שלא ייווצר מצב של הגעה לאתר כשהוא סגור למבקרים.

·      ביגוד – מדובר בקור סביר למדי וביגוד יתר עלול להכביד על ילדים, למשל. חשוב לדעת בדיוק מה יהיה מזג האוויר ולהתארגן בהתאם.


לח   לסיכום


·     באתר האינטרנט של החרמון מפורטות כל הפעילויות שניתן לחוות באתר. כדאי מאד להתכונן לביקור מבעוד מועד, לדעת מחירים, לחפש מבצעים או הנחות ולדעת מראש מה רוצים לעשות ועל מה מוותרים.

·     כדאי להצטייד בבגדי החלפה, שכן כל החלקה על השלג או הקרח כרוכה בהרטבת הבגדים ולא כדאי להישאר עם בגדים רטובים בזמן הנסיעה הביתה, גם אם היא קצרה.


·        מצב רוח טוב ומרומם הוא המפתח להנאה באתר שמגיעים אליו, בדרך כלל, פעם בשנה כך שחשוב שיהיה הרבה מאד ממנו!

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים